تبلیغات
users online ققنوس نوشهر « مادوتتا » - اطّلاعاتی درباره کلسیم
1392/07/2  03:51 ب.ظ
نوع مطلب: (مطالب درسی ،گوناگون ،) توسط: رها

یه پست علمی هم بذاریم بد نیستااااااااا

خب , امروز یه مطلب آوردم که واسه سلامتی همه مون خوبه , مخصوصاً واسه ماها که تو سنّ رشدیم

این مقاله حدوداً یه 2-3 صفحه ای میشد , ولی من فقط یه تیکّه شو میذارم که خسته نشید و حوصله تون سر نره از خوندنش , فقط سعی کنید از این موادّ غذایی ارزشمند استفاده کنید که الکی وقت تونو هدر نداده باشید.
به هرحال , امیدوارم به دردتون بخوره

فقط از اون جایی که همه تون میدونید مدرسه ها وا شده و وقت کمه , امیدوارم کم و کاستی این پست و پست های بعدیو ببخشید دیگه به بزرگواری خودتون ....







منبع : سایت یادبگیر                 
مترجم : علی یزدی مقدم                
با اندکی تغییر و تخلیص


1) فایده کلسیم ؟؟؟؟؟؟؟؟

کلسیم برای رشد و حفظ سلامت استخوان ها، پیام رسانی عصبی، انقباض عضلانی و ترشح برخی آنزیم ها و هورمون ها لازم است.


2) مشکلات ناشی از کمبود کلسیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


کمبود کلسیم می تواند به کرخ شدن انگشتان دست و پا، گرفتگی عضلات، تشنج، نا منظم شدن ریتم قلب و ... منجر شود.

 
3) اگه زیادی کلسیم بخوریم چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و از طرف دیگر مقدار زیاد آن که معمولا در اثر مصرف دارو ها رخ می دهد می تواند به سنگ کلیه، آهکی شدن بافت های نرم، بروز مشکلات وریدی مانند گرفتگی رگ های تغذیه کننده قلب و حمله قلبی منجر شود.


4) میزان نیاز روزانه بدن مون به کلسیم چقدره ؟؟؟؟؟؟

مقدار کلسیم مورد نیاز بدن در روز برابر ۱۰۰۰ میلی گرم است.


در این مقاله لیستی از صدر خوردنی هایی که سرشار از کلسیم هستند را ذکر می کنیم.


.
.
.
.
.
.
.
.
بیاید ادامه مطلب , بقیش اونجاست


ما دوتتا ...




5) چیا کلسیم دارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ + توضیح مختصر هرکدوم

سبزی های خشک شده :
درست است که سبزی های خشک شده به مقدار زیاد مصرف نمی شوند اما می توانید مصرف روزانه سبزی خشک خود را با افزودن آن به سس ها، سوپ ها و خوراک ها خود افزایش دهید تا به این طریق کلسیم بیشتری به بدن خود برسانید.






پنیر : مقدار کلسیم موجود در پنیر به نوع آن بستگی دارد و پنیر پارمیزان از نظر مقدار کلسیم با ۱۳۷۶ میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم غنی تر از همه انواع پنیر است.

دانه کنجد :
دانه های کنجد وقتی که روی آتش برشته می شوند بیشترین کلسیم را دارند یعنی ۹۸۹ میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم یعنی معادل ۹۹ درصد مقدار کلسیم مورد نیاز بدن در روز را از ۱۰۰ گرم کنجد خشک شده می توانید تامین نمایید.
نکته : کره کنجد تفریبا نصف کنجد خشک شده کلسیم دارد یعنی ۴۲۶ میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم.




بادام :
بادام منبعی فوق العاده برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن است و همچنین کبابی آن یا سرخ شده آن دارای بیشترین مقدار کلسیم یعنی ۲۶۶ میلی گرم به ازای هر صد گرم بادام است.







شلغم : 
100 گرم شلغم خام دارای 190 میلی گرم کلسیم است.




و ..... که وقت ندارم خداییش , شرمنده



اگه خیلی مشتاقید بقیه مقاله رو بخونید , همونطور که اوّلش گفتم , برید سایت یادبگیر




ما دوتتا ...


نظرات()   
   
http://valoriemcaloon.hatenablog.com/entry/2017/05/31/010627
1396/05/14 07:25 ب.ظ
Great article.
BHW
1396/01/13 10:37 ق.ظ
This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found
something that helped me. Appreciate it!
مجید
1393/04/9 12:29 ق.ظ
جالب بود . علممون زیا شد . ولی من که یه بابا بزرگ داشتم شونصد سال عمر کرد بعدا پزشکا گفتن از کلسیم زیادی بوده اما اینجا نوشته اگه زیاد کلسیم بخوری اهکی میشی و بدجوری میمیری
پاسخ رها : 1. خدا بیامرزه
2. بابا هرچیزی حدی داره دیگه....
داداش سجاد
1392/07/2 04:44 ب.ظ
جالب بود
پاسخ رها : خوشحالم که لااقل یه پست جالب در طول عمرم گذاشتم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر